7 nejčastějších chyb prodejců při ukázkách nemovitosti aneb poučte se a dělejte to lépe!

25. 7. 2015

Chcete získat maximum finančních prostředků s minimálními náklady? Prodáváte byt či dům, ale o úspěchu prozatím hovořit nemůžete? Možná děláte některou ze zásadních chyb, které jsou součástí tohoto článku! Prozradíme vám, čemu se při prodeji nemovitosti vyhnout a na co se naopak pořádně zaměřit. Kromě toho připojíme též praktické rady a tipy, díky nimž se zařadíte k úspěšným prodejcům, jež dosáhli svého vytouženého cíle. Odborníci z portálu RealitníRevoluce.cz dali hlavy dohromady a přináší vám 7 nejčastějších prohřešků, které vám možná budou velmi povědomé.

Chyba č. 1: nedostatečná příprava

Prodat nemovitost, to není jen tak. Stejně jako jiné procesy, jejichž výsledkem je obdržení vysoké finanční částky, i tento vyžaduje důkladnou přípravu. Přípravě by měla podléhat nejen nemovitost, ale také vaše psychika a přesvědčení. V jednom z dřívějších článků jsme vás seznámili s tím, co je to Home Staging, a prozradili jsme vám také, jak sepsat poutavý inzerát a nafotit nemovitost, jíž chcete prodat. Pročtení těchto článků a osvojení si základních rad by tedy mělo být samozřejmostí.

Chyba č. 2: vizuální nedostatky v interiéru

Alespoň základní úklid a úprava interiéru by měly předcházet každé osobní prohlídce. Časopisy poházené na pohovce, reklamní letáky rozevřené na jídelním stole nebo stoletý nános prachu na nábytku nepůsobí ani profesionální ani estetickým dojmem. Proto si dejte tu práci a interiér upravte, popřípadě oslovte profesionální úklidovou firmu.

Chyba č. 3: neochota ze strany prodejce

Tento bod úzce souvisí s bodem prvním a zmíněnou psychickou přípravou. Ještě předtím, než inzerát vypustíte „do světa“, připravte se na kolotoč telefonátů, e-mailů a osobních prohlídek. Necháte-li se zapírat, nebudete zvedat telefony a osobní prohlídky začnete odmítat, úspěchu se s největší pravděpodobností nedočkáte. Obrňte se trpělivostí a vybavte se širokým úsměvem!

Chyba č. 4: nerelevantní či nepravdivé informace

Připravte se také na zvídavé otázky potenciálních zájemců, které vám nemusí být vždy zrovna dvakrát příjemné. Je zcela pochopitelné, že zájemci nechtějí kupovat zajíce v pytli, proto se budou ptát na obvyklé i ty méně obvyklé informace. Zjistěte si proto vše nejen o stáří nemovitosti, ale také o provedené či plánované rekonstrukci, případně úvěru, kterým je bytový dům zatížen a možnosti převodu do osobního vlastnictví. Zarazit by vás neměly ani otázky týkající se sousedských vztahů. Pokud na dotaz neznáte relevantní odpověď, nemlžte a raději ji do příští schůzky zjistěte.

Chyba č. 5: příliš profesionální přístup

Zapomeňte na naučené fráze od realitek nebo jejích makléřů, vystupujte přirozeně a důvěryhodně. Nechovejte se povýšeně ani se zbytečně nepředvádějte. Potenciální zájemci o koupi bytu jistě moc dobře vědí, proč nekupují nemovitost od realitky nebo makléře, ale od vás. Osobní přístup se v tomto případě nevyplatí podceňovat.

Chyba č. 6: nedostatek obchodního talentu

Je nám zcela jasné, že ne každý se narodil s geny a talentem Jordana Belforta, alespoň základní pravidla obchodního jednání byste si ovšem osvojit měli. Při prezentaci nemovitosti vyzdvihněte zejména kladné stránky a výhody. Upozorněte na nově provedenou celkovou revitalizaci bytového domu, zrekonstruovanou kuchyni či výměnu bytového jádra. Nevýhody se snažte kulantně zaobalit, ale v žádném případě nelžete a zbytečně nezatajujte. I v této oblasti totiž platí, že lež má krátké nohy.

Chyba č. 7: tlačíte na pilu

Ano, vaše nemovitost může být zatížená hypotékou nebo máte dost dobré důvody, proč se jí zbavit. To ale v žádném případě nesmí ovlivnit výslednou nabídku, kterou zájemci prezentujete. Čím více se budete snažit nemovitost prodat, tím méně úspěšní budete. I zde platí ono zlaté pravidlo: „Všeho s mírou“.

Podobné články

Napsat komentář

Kontrolní text

Inzertujte nemovitosti hned na 60 serverech! Získáte zájemce rychleji.

Inzerovat Stačí kliknout a vložit inzerát, o zbytek se postaráme.